14 maja 2014

Sałatka brokułowa

Jestem sałatkożercą . Uwielbiam wszelkie mieszaniny warzywne i owocowe. Te drugie to najlepiej z bitą śmietaną, co za bardzo zdrowe nie jest ;)
Najbardziej oczywiście smakują mi sałatki takie zrobione w domu. Nie polecam sklepowych. Oprócz warzyw znajdziemy w nich również masę konserwantów.
Ostatnio naszło mnie na brokuły i tak o to pomyślałam o tym daniu.





SKŁADNIKI:                                                                                                                    

- mały brokuł                                                                                      SOS:
- opakowanie sera feta                                                                - łyżka majonezu

- 100g szynki kanapkowej                                                           - mały jogurt naturalny
- pomidor                                                                                   - 2 ząbki czosnku 
- ogórek zielony














WYKONANIE:                                                                                                                   

1. Brokuł podzielić na różyczki i wrzucić do osolonego wrzątku. Gotować ok 5 min. Wyjąć odsączyć i pozostawić do wystygnięcia.
2. Wystudzonego brokuła przekładamy do miski.
3. Dokładamy do miski pokrojoną fetę, ogórka i pomidora.
4. Z podanych składników przygotowujemy sos i polewamy nim warzywa.
5. Delikatnie mieszamy.


SMACZNEGO !


23 komentarze:

  1. Zgaduję w majówkowej zgadywance- czy to sałatka brokułowa? hahahahahaha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie :( Próbuj dalej ;P

      Usuń
  2. Wygląda ciekawie... wszystkie skladniki lubie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj tak lubię lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Obfociłam Twój przepis telefonem, na pewno skorzystam z niego. wykorzystam mrożonego brokuła.

    OdpowiedzUsuń
  5. nabrałam ochoty na taka sałatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis jeszcze nigdy nie próbowałam sałatek z brokułem - teraz na to odpowiednia pora :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kochana jak lubisz sałatki to polecam taką :
    kapusta pekińska
    puszka ananasa plastry
    mały słoiczek chrzanu tartego
    pól kubka śmietany 18%
    pieprz sól,
    kapusta poszatkować, ananasa pokroić, śmietane wymieszac z chrzanem i przyprawami.
    Zalac, wymieszać - -pożreć i nie mieć wyrzutów sumienia :)
    Przepis na Twoją spisuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również skorzystam :D

      Usuń
  9. o i ja uwielbiam sałatki :) Z brokułem też jakąś jadłam ale chyba inne składniki tam były oprócz brokuła ;) Ostatnio jadłam pyszna sałatkę gyros - mniam! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy18:03

    witam mam pytanie bo mam zamiar ją zrobić :D lecz nie wiem czy jeden pomidor ma być czy może być więcej- może ktoś już próbował :P

    OdpowiedzUsuń
  12. czytasz w moich myślach, zastanawiałam się ostatnio nad dobrą sałatką z brokułami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam sałatkę brokułową :)
    robię ją na dwa sposoby: brokuł, ser żółty, szynka, kukurydza, papryka, sos czosnkowy
    oraz brokuł, pomidor, jajko (wszystko pokrojone na większe kawałki, ułożone na półmisku i polane sosem - mniam ;)

    Polecam Ci też bardzo prostą i lekką, świeżą sałatkę, która nadaje się także na grilla:
    - makaron "łezka", kółeczka lub inny drobny
    - ogórek zielony
    - koperek
    - jogurt naturalny pół na pół z majonezem
    - sól, pieprz
    U mnie wszyscy, którzy już mają dosyć sałatki greckiej lubią właśnie tą ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. na pewno skorzystam z Twojego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  15. mniam :) ja znam akurat inny przepis gdzie idą brokuły, szynka, jajka, kukurydza i majonez ;) ale jest genialna ;)) spróbuję na weekendzie tą Twoją zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie lubię brokułów, ale może czas się przełamać i spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa jestem jak smakuje i z pewnością sama taką zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostatnio mama mnie taką uraczyła, ale bez szynki i fety - rewelacyjna :D Sama już miałam o niej pisać posta, ale.. zdjęć brak, bo szybko znikła :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy jeszcze nie jadłam brokułów w sałatce, ale chyba pora wypróbować i taką formę ich podania.
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania. Dziękuje :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...