08 maja 2014

Raty PayU na Allegro. Szybko, łatwo i wygodnie ?

Własne  mieszkanko  mamy (zakładając, że hipotekę spłacimy ;/ ) od przeszło dwóch lat. Na wejście nie musieliśmy wykładać kasy na remont, bo w sumie było do zamieszkania od zaraz. Kuchnia wyposażona, łazienka tak samo, w pokojach odświeżone. Częściowa ulga po kosztach poniesionych na notariuszy, urzędników itp.No ale wiadomo każdy ma inne upodobania i z czasem chce się mieć wszystko po swojemu. Chciałabym, aby te wszystkie powiadomienia o wygranej gotówce, które codziennie dostaje sms'em miały pokrycie.Wybylibyśmy na wakację i po powrocie mieszkanko by było urządzone cudnie.
Marzenia......
Pozostało nam cierpliwie i powoli remontować pomieszczenie po pomieszczeniu. Wszystko niestety kosztuje, a wynagrodzenia ani drgną.
W tamtym roku padło na pokój dzienny. Ściany odnowione, panele położone, ostatnie grosze poszły na szafkę pod tv. Do tej pory jednak siedzimy na malutkiej kanapie, a od jakiegoś czasu marzy nam się duża wygodna rogówka. Myśleliśmy, myśleliśmy no i jedna taka zakręciła nam w głowie.
W końcu małżonek stwierdził, że musimy ją mieć. Całe dnie go w domu nie ma i chce po powrocie usiąść wygodnie  i poczuć dlaczego i na co tak ciężko pracuje. No nie dziwie mu się...

Gotówki brak, bo w tym roku był szybki remont małego pokoiku ( o tym niedługo :P), a na Allegro pojawiła się opcja


"Dzięki ratom PayU robisz zakupy nawet wtedy, gdy nie masz środków. Szybko, łatwo i wygodnie.
- w 100% online
- decyzja nawet w 15 minut
- bez wysyłania dokumentów

Bez obaw wypełnij wniosek - dopiero, gdy otrzymasz
pożyczkę, przedmioty z Twojego koszyka zostaną kupione.
Na raty możesz kupić wiele przedmiotów od różnych
dostawców na łączną kwotę od 300 zł do 20 000 zł."

No qrcze, super świetna propozycja.  Można nawet obliczyć sobie ratę i wychodzi całkiem nie duży koszt. 
Przykładowo przy kredycie 2 000,00 pln na 12 rat taki koszt wychodzi ok. 120 zł.dodatkowo  Sama rata to ok: 176,76 zł

Padła decyzja - "Bierzemy"




No to lecimy krok po kroku. Myślę sobie 10 minut i po sprawie. 


 Dodaj do koszyka - Check




Wybierz Raty PayU jako metodę płatności - I tu zaczynają się schody. Klikamy "Płatność i dostawa". Pojawia się zupełnie inne okienko niż w instrukcji. Do wyboru mamy samą dostawę. Dopiero po zaznaczeniu tej opcji pojawia się dalsza część w której rzeczywiście jest opcja rat. Da się przeżyć, ale chwila konsternacji była.


Zaloguj się do PayU lub wybierz opcję Płacę bez logowania. -  Rachunek PayU mam, posiadam i często z niego korzystam. Z resztą przypisany jest do konta Allegro. Powinno być prosto prawda?      Otóż nie za bardzo.



Podejście pierwsze - Po kilku - tak, - potwierdzam, system przenosi nas do strony PayU i każe się zalogować lub jeśli konta nie mamy to skorzystać z opcji "bez logowania". No skoro konto mam to oczywiście się loguję, a raczej próbuję i próbuję i próbuję..... i zakładam nowe konto, aby było szybciej. Konto nowe założone w kilka chwil, ale co z tego jak nie powiązane z Allegro i dupa....Stare konto zniknęło lub się nadpisało, bo założone na tym samym meilu. Oczywiście wcześniej postawiłam na przypomnienie hasła, ale  wykazało, że nie ma takiego użytkownika .Wyłączyłam wszystko w pizdu...... Po 5 minutach stwierdziłam, że jak nie dokończę tej transakcji to nie zasnę.Wchodzę w Allegro ---> lista płatności ratalnych. Widzę, jest ze statusem - rozpoczęta transakcja. Klikam, chcę ją dokończyć, ale się nie da. Nie można dokończyć, wykasować, edytować .....  NERW !!!!!   Postanowiłam zrobić wszystko po kolei jeszcze raz, a tamto zostawić. Niech se wisi, dopóki wniosku nie pchnę dalej będzie sobie tam.   

Podejście drugie -  Tym razem wybrałam opcję "bez logowania". Poszło - wyświetlił się wniosek o  kredyt. Klik,klik,klik - Odpowiedź negatywna ! No a jakże ma być inaczej skoro pytają jedynie o mój dochód, a koszty chcą całego gospodarstwa domowego. Ta transakcja w Allegro pojawiła się na szczęście jako anulowana.
         
 Podejście trzecie - Wybrałam opcję z logowaniem się, ale tym razem na nowe konto. Tym razem  koszty wpisałam, ale jedynie swoje. Stwierdziliśmy, że wszystkie koszty są małżonka jak coś :P                              
  POSZŁO !!! (Kredytu udziela Alior Bank )
  Na koniec kilka meili z potwierdzeniem i tak minęły 2 godziny ! 

W tym momencie na moim koncie w Allegro są trzy transakcję - Rozpoczęta, Anulowana, Zakończona :P

Oczywiście są też plusy takiej opcji płatności:

                ●  Szybka odpowiedź systemu o przyznanym kredycie.

                ●  Nie trzeba liczyć na łaskę i zgadywać po minie co na myśli ma pani przy biurku.
                ●  Można równo na ściemniać we wniosku i nie wykazać na przykład, że ma się hipotekę, tak jak to wyszło w naszym przypadku. Jak coś to kredyt męża, prawda? :P


RADA: Przed wybraniem rat PayU sprawdźcie, czy w tym akurat momencie istnieje wasze konto w tym serwisie, czy też chwilowo zaginęło.



Sami stwierdźcie, czy to tak szybko, łatwo i wygodnie. Wykończyło mnie to kombinowanie, aby obydwa serwisy się zgrały i myśli, czy czasem nie zakupię przez przypadek 2 rogówek.
Ja chyba wolałabym pójść z zaświadczeniem do banku i załatwić to w 30 minut oszczędzając swoje nerwy i czas.

36 komentarzy:

  1. bardzo często kupuję na allegro, dosłownie wszystko. meble również. ale z rat jeszcze nie korzystałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przekonuje mnie to wcale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No niestety wszystko drożeje, a kasy nie przybywa.
    Często kupuję na Allegro, ale nigdy nic nie brałam na raty.

    czekamynacud.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Z rat nigdy nie korzystałam na allegro i raczej nie będę, ani teraz, ani w przyszłości ;p Raty napawają mnie strachem ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. ja za każdym razem boję się transakcji on line... bałabym się, że zostanę z kanapą i bez rat i byłby problem... dobrze, że się udało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kurcze mam to samo :) ostatnio zamawiałam zegarek na prezent komunijny :) może nie strasznie drogi, ale na moją studencką kieszen był to spory wydatek i prawie na zawal zeszlam jak paczka miała dwa dni opoznienia :D

      Usuń
  6. Ja to sie bałam, że zostanę z dwoma i bez rat :P

    OdpowiedzUsuń
  7. 120 zł, a rata 176zł? czyli oprocentowanie jest..
    ja wolę raty 0% ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 120 zł dodatkowego kosztu. Nom jest jest oprocentowanie :/

      Usuń
    2. A gdzie te raty 0 % ? hahaha

      Usuń
    3. Jest 11% lub 14% w zależności, czy wybierzesz z ubezpieczeniem, czy bez.

      Usuń
  8. Ja raz korzystałam, jak jeszcze miałam aktywne konto. Jedyne co mi nie odpowiadało to to że raty przejmował Aliorbank, albo jego oddział. Ale to moje osobiste odczucia, jakoś sie do Aliora przekonać nie moge, a teraz nie wiem w u kogo te raty są. Ale większych problemów z nimi nie mieliśmy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Już co raz rzadziej korzystam z allegro ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie korzystałam z rat na allegro...

    OdpowiedzUsuń
  11. Na razie nie korzystałam z rat i z tego co piszesz, to wolę nie korzystać :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj ja to jeszcze na raty nic nie kupowałam - choć za prawko płaciłam d dwóch transzach - choć gotówkę miałam :) Ale tak to bym się chyba bała trochę kupić i zdecydowanie do banku wolałabym się przejść :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy15:10

    witam szybko łatwo, mam pytanie gdzie napewno nie na Payu. Obecnie czekam 3 dzień na decyzję, to trochę dłużej niż 15 min.

    OdpowiedzUsuń
  14. Serio? Sprawdź lepiej w koncie na allegro status jaki się wyświetla. Te raty przydziela system/komputer, więc nie powinno tak być. My w ciągu jednego dnia kilka razy decyzję uzyskaliśmy,

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy15:46

    to porażka, kupiłem na raty mnóstwo rzeczy, na samym allegro mam prawie dwa tysiące transakcji ale nie mogłem kupic nic na raty, czemu? bo mam wspólne konto z Żoną, co z tego, że mamy oddzielne zarobki, że są dość duże, że wykazuję tylko swoje, że w każdym innym sklepie zawsze mam pozytywna weryfikację, na allegro przez alior po prostu się nie da, a mimo wielu prób nie udało mi się wejść na mbank, gdzie może jest inaczej, zawsze pokazuje się ten chory alior.....

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy15:01

    Zgadzam się w 100%, te raty to kompletne g*wno. Alior w 3 sekundy stwierdza, że nie mam zdolności kredytowej - mam u nich konto i co chwila wydzwaniają do mnie, czy nie potrzebuję kredytu, ale przez allegro nie dostanę i *uj. Dodam, że chodzi o przedmiot warty jakeiś 60% mojej pensji, a nie o diamentowy zegarek. Słowem raty payu są beznadziejne jak i całe allegro. Jaki gospodarz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjj... cieszę się, że została mi ostatnia rata, bo jeden dzień się ostatnio spóźniłam i naliczyli mi niebotyczne odsetki i wydzwaniali kilka razy za co też sobie policzyli kasę - monit ;/

      Usuń
  17. To jak z tymi ratami. Warto czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  18. Warto jeśli nie masz kasy, ale wiesz, że będziesz spłacał systematycznie najlepiej 2 dni przed terminem, żeby odsetek nie naliczyli i nie wydzwaniali licząc sobie za ten tel. 20 zł.

    OdpowiedzUsuń
  19. mam takie pytanie czy jak wypełnię wniosek i dostane pozytywna opinie to cze ba miec papier o zarobkach jak przyjdzie kurier to cze ba dac mu cos takiego ?? czy bez zadnych zaświadczen

    OdpowiedzUsuń
  20. Można wiedzieć jak zkonczyla sie transkacja o statusie rozpoczęty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zniknęła po jakimś czasie z systemu :) Ta prawidłowa - zakończona, została sfinalizowana :)

      Usuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. System ratalny na Allegro działa zupełnie bez zarzutu i powinien być o wiele mocniej nagłaśniany w mojej ocenie. Często z tego korzystam, ostatnio na Święta gdyż jak wiadomo ciężko jest w ciągu roku odłożyć odpowiednią sumę na ten termin.

    OdpowiedzUsuń
  23. Osobiście nie miałem okazji korzystać z takich form płatności. Zresztą jak dla mnie i tak najlepsze są sklepy zagraniczne i płacę tam walutą obcą. Na początku w kantorze online https://cinkciarz.pl/wymiana-walut kupuję interesującą mnie walutę i w taki sposób mogę robić zakupy do woli.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dużo się zmieniło jak widać, teraz nawet kupując na takich internetowych platformach jeszcze raty są dostępne. Już dużym udogodnieniem i ułatwieniem są systemy płatności online jak https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online . Nie wiem, ale pewnie się z takim spotkaliście. Jest chyba najczęściej stosowany, ze względu na innowacyjne rozwiązania i ulepszenia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Całkiem fajny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. W sumie ja jestem bardziej kupującym i głównie na tym się skupiam. Mogę jeszcze powiedzieć, że niedawno czytałem na stronie https://www.sendit.pl/blog/czym-jest-allegro-smart-oraz-jak-z-niego-skorzystac czy jest Allegro Smart i jak można z niego korzystać.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania. Dziękuje :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...